ΚΙΒΩΤΟΣ

...Ταξιδεύοντας στο χρόνο, με φίλους που δεν πρόλαβαν να "μεγαλώσουν"... Και όλο ταξιδεύουμε μαζί, αναζητώντας το Νησί της Ελευθερίας των Ανθρώπων...




Τετάρτη 10 Μαΐου 2017

Καταργούνται οι πανελλαδικές, υποχρεωτική 14ετή εκπαίδευση


ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Χριστόφορος Παπαδάκης

Την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων και την υποχρεωτική 14ετή εκπαίδευση, μαζί με άλλα σημαντικά μέτρα, ανακοίνωσε χθες ο ίδιος ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, που έφτασε στις 11 το πρωί στο υπουργείο Παιδείας, εγκαινιάζοντας τις επισκέψεις του από το εν λόγω άκρως σημαντικό υπουργείο, με σκοπό την επίσπευση του κυβερνητικού έργου.



Στην είσοδο του υπουργείου τον υποδέχτηκε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου και τον ξενάγησε στους χώρους του κτηρίου, ενώ ο πρωθυπουργός στάθηκε ιδιαίτερα στα έργα τέχνης που κοσμούν τις αίθουσες! Συγκεκριμένα, ο Αλέξης Τσίπρας, μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψής του στο υπουργείο, αναφέρθηκε αναλυτικά στα πεπραγμένα της κυβέρνησής του μέχρι τώρα, αλλά και στους άμεσους στόχους για το επόμενο διάστημα.


«Είναι γνώριμο υπουργείο»

«Επέλεξα να ξεκινήσω με το υπουργείο Παιδείας γιατί είναι γνώριμο υπουργείο για μένα και έχω ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το παραγόμενο έργο, γιατί η Παιδεία πρέπει να είναι προτεραιότητα το επόμενο διάστημα. Η Παιδεία έγινε στόχος συστηματικής και συντονισμένης προσπάθειας ώστε να γίνει εμπορεύσιμο προϊόν που θα είχαν πρόσβαση μόνο όσοι είχαν την οικονομική δυνατότητα να το αποκτήσουν. Η Παιδεία είναι η καλύτερη επένδυση στο μέλλον του τόπου», είπε εισαγωγικά ο πρωθυπουργός.


Τα μέτρα

Μεταξύ άλλων ο Αλέξης Τσίπρας μίλησε για 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. «Προχωράμε άμεσα στην υλοποίηση της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, εντός της επόμενης τριετίας, δηλαδή, εκτός από Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο, το Νήπιο και το Προνήπιο. Αυτό σημαίνει κανένα παιδί από 4 ετών και πάνω να μη μείνει εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας, και στο τελευταίο χωριό», είπε ο πρωθυπουργός.


Ολοήμερο

Σε ό,τι αφορά το ολοήμερο σχολείο, αυτό θα υπάρχει από το Σεπτέμβριο σε όλα τα σχολεία της χώρας - και τα μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια σχολεία - κάνοντας λόγο συνολικά για 830 μονάδες σε κάθε γωνιά της χώρας μας.

Για τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις είπε: «Μειώνουμε σταδιακά τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα σε νήπια και δημοτικά, με όριο σε δύο χρόνια να μην είναι πάνω από 22».

Για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση τόνισε ότι γίνεται προσπάθεια για νέα προγράμματα σπουδών, ιδίως στην Ιστορία, στα Θρησκευτικά και στα τεχνικά μαθήματα. «Γίνεται μεγάλη προσπάθεια στο να πιστέψουμε όλοι ότι η πραγματική εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται στο σχολείο και όχι στο πάρεργο του φροντιστηρίου. Θεωρούμε αδιανόητο σήμερα η βασική εκπαίδευση των μαθητών στις ξένες γλώσσες να μη γίνεται μέσα στο σχολείο. Στόχος μας η τοποθέτηση στο κέντρο της διαδικασίας της μάθησης και όχι της εξέτασης».

Για την ειδική εκπαίδευση είπε ότι η κυβέρνηση προχωρά στην ενίσχυση της καλλιτεχνικής διαδικασίας με έξι νέα καλλιτεχνικά σχολεία, αλλά και της Ειδικής Αγωγής (ανοίγουν την επόμενη χρονιά 11 νέα σχολεία, ενώ πέρυσι άνοιξαν άλλα 23). «Προσαρμόζουμε τα ωρολόγια προγράμματα των ειδικών σχολείων με τα υπόλοιπα σχολεία, ενώ δίνουμε τη δυνατότητα να λειτουργούν ως ολοήμερα», συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.

Επίσης τόνισε ότι «φέτος είχε πολύ μεγάλη επιτυχία ο θεσμός του "Έτους μαθητείας". Καλύψαμε πάνω από 3.000 μαθητές τελικά και τους δώσαμε σε ένα τέταρτο έτος, ενώ επιχειρήσεις προσλαμβάνουν μαθητές και η διαδικασία παρακολουθείται από το σχολείο».

Για τα προγράμματα σίτισης ο πρωθυπουργός επισήμανε ότι «ενισχύσαμε τα ολοήμερα μέσα από τα προγράμματα σίτισης, καθώς σήμερα καλύπτουμε το 20% περίπου. Ξεκινήσαμε από τα σχολεία σε υποβαθμισμένες περιοχές, με υψηλά ποσοστά ανεργίας, και διαπιστώσαμε ότι το μέτρο ήταν ευεργετικό και για τη σχολική διαδικασία. Του χρόνου θα καλύπτονται συνολικά περίπου οι μισοί μαθητές που φοιτούν στα δημοτικά σχολεία και ο θεσμός θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο το 2019, όταν θα εφαρμοστούν τα αντίμετρα».

Ο κ. Τσίπρας δήλωσε «εξαιρετικά περήφανος που έχουμε καταφέρει, όταν βρεθήκαμε αντιμέτωποι με την προσφυγική κρίση, να δείξουμε ήθος και αλληλεγγύη. Ήδη 300 τάξεις λειτουργούν για 5.000 προσφυγόπουλα που φοιτούν κανονικά, ενώ από το Σεπτέμβρη θα έχουμε 600 τάξεις υποδοχής προσφύγων σε όλη τη χώρα».

Σε ό,τι αφορά τις πανελλαδικές εξετάσεις, «σχεδιάζουμε», τόνισε, «ριζική αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, που θα οδηγήσει στην κατάργηση των πανελλαδικών, μια διαδικασία που δεν υπάρχει αμφιβολία πως είναι αδιάβλητη, ίσως το πιο αδιάβλητο που υπάρχει σε αυτή τη χώρα, αλλά που είναι εξαντλητική και απάνθρωπη. Η αναβάθμιση σημαίνει λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες, ενώ το απολυτήριο θα καθορίζει την εισαγωγή στα πανεπιστήμια».

Τέλος, για την αναγνώριση πενταετών σπουδών είπε ότι «λύνουμε ένα θέμα που μας απασχολεί από τότε που ήμουν συνδικαλιστής φοιτητής στο Πολυτεχνείο: Αναγνωρίζουμε τα πενταετή προγράμματα σπουδών ως μεταπτυχιακά, ως μάστερ».


ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ Η ΟΛΜΕ


«Αποσύνδεση του Λυκείου από την πρόσβαση σε ΑΕΙ-ΤΕΙ»

Θετικά αντιμετωπίζει η ΟΛΜΕ την κατάργηση των πανελλαδικών, ενώ προτείνει το εξής μεταβατικό στάδιο: αποσύνδεση του Λυκείου από το σύστημα πρόσβασης σε ΑΕΙ-ΤΕΙ.

Η ΟΛΜΕ προτείνει η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση να γίνεται μετά την αποφοίτηση από το Λύκειο με πανελλαδικές εξετάσεις σε περιορισμένο αριθμό μαθημάτων, με διαφορετικό συντελεστή βαρύτητας για ορισμένα από αυτά, ενώ η εξεταστέα ύλη να καθορίζεται κεντρικά από το υπουργείο Παιδείας και να αντιστοιχεί στη διδακτέα ύλη. Οι εξετάσεις επίσης να πραγματοποιούνται με ανάλογο σύστημα για τους απόφοιτους και των δύο τύπων λυκείων (Γενικό-Επαγγελματικό).

Οι υποψήφιοι θα πρέπει «να έχουν απεριόριστες ευκαιρίες να συμμετέχουν στη διαδικασία της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση», τονίζει η Ομοσπονδία.
http://www.neakriti.gr/?page=newsdetail&DocID=1406588&srv=364

Δεν υπάρχουν σχόλια: